Kald- og varm-soitto: Slik får du nye kunder med telefonen

Solve china dataset issues with shared expertise and innovation.
Post Reply
mdabuhasan

Kald- og varm-soitto: Slik får du nye kunder med telefonen

Post by mdabuhasan »

I Sherpur, Rajshahi-divisjonen, vil mange bedrifter selge mer. De vil finne nye kunder. Mange tror at telefonsalg er utdatert. Men det er det ikke. Du kan ringe for å finne nye kunder. Dette kalles kald- og varm-soitto. Det betyr å ringe til folk. Noen kjenner deg ikke. Andre kjenner deg allerede.

Å ringe til folk er en direkte måte å snakke med osta puhelinnumero dem på. Du kan forklare hva du selger. Du kan svare på spørsmålene deres. Men du må gjøre det riktig. Denne artikkelen vil lære deg om disse teknikkene. Den vil vise deg hvordan du kan bruke dem for å lykkes.

Hva er kald- og varm-soitto?

Kald-soitto betyr å ringe til noen du ikke kjenner. Du har ikke snakket med dem før. De vet ikke om bedriften din. Målet ditt er å vekke interessen deres. Du må fortelle dem hvem du er. Du må også fortelle dem hva du kan tilby. Det kan være litt vanskelig. Fordi de ikke forventer at du ringer. Men hvis du gjør det riktig, kan det fungere veldig bra.

Varm-soitto er annerledes. Da ringer du til noen du allerede kjenner. Eller de kjenner bedriften din. Kanskje de har fylt ut et skjema på nettsiden din. Kanskje de har snakket med deg på en messe. De er allerede litt interessert. Slike samtaler er ofte lettere. Fordi det er lettere å bygge et forhold til dem.

Forskjellen mellom kald- og varm-soitto

Hovedforskjellen er forholdet du har til personen. Kald-soitto krever at du bygger et forhold helt fra bunnen av. Du må bruke de første sekundene til å forklare hvorfor du ringer. Du må være overbevisende. Du må også forberede deg på at de kan si nei.

Image

Varm-soitto er mer som en vennlig samtale. Du kan hoppe rett til saken. Fordi personen allerede vet hvem du er. De vet hvorfor du ringer. Du kan fokusere mer på deres behov. Du kan hjelpe dem med å ta en avgjørelse.

Hvorfor er disse teknikkene viktige?

Disse teknikkene er viktige fordi de er direkte og personlige. E-poster kan bli oversett. Reklamer kan bli ignorert. Men en telefonsamtale er vanskelig å ignorere. Du kan få et svar med en gang. Du kan også høre kundens stemme. Du kan høre om de er glade eller usikre. Dette hjelper deg med å tilpasse samtalen.

I Sherpur, der personlige forbindelser er viktige, kan disse teknikkene være svært effektive. Å ringe viser at du bryr deg. Det viser at du er villig til å investere tid i kunden.

Slik gjør du en god kald-soitto

En god kald-soitto krever forberedelse. Du må først finne ut hvem du skal ringe. Hvem er din ideelle kunde? Er det små butikker? Er det familier? Deretter må du finne nummeret deres. Så, du må lage en god introduksjon. Den må være kort og interessant.

For eksempel kan du si, "Hei, jeg heter [navnet ditt] fra [firmanavnet ditt]. Jeg ringer fordi jeg tror jeg kan hjelpe deg med [et problem]." Dette er en mye bedre start enn bare å si "Hei, jeg vil selge deg noe." Du må alltid fokusere på fordelen for kunden.

Slik gjør du en god varm-soitto

Varm-soitto er lettere, men krever også forberedelse. Før du ringer, må du friske opp hukommelsen din. Hva vet du om denne personen? Hva har de vist interesse for? Gikk de på nettsiden din for å se på et spesifikt produkt? Dette vil hjelpe deg.

Du kan starte samtalen ved å referere til en tidligere interaksjon. Du kan si, "Hei [navnet], jeg så at du nylig besøkte nettsiden vår for å se på [produktet]. Har du noen spørsmål om det?" Dette viser at du husker dem. Det viser at du bryr deg.

Hvordan håndtere avslag og innvendinger?

Både i kald- og varm-soitto, vil du møte avslag. Noen vil si nei. Det er normalt. Det er viktig å ikke ta det personlig. Du må lære å takle det. Når noen sier nei, kan du spørre "Hvorfor?" Du kan prøve å forstå deres bekymring. Kanskje de er for dyre. Kanskje de er opptatt akkurat nå.

Ikke gi deg med en gang. Men ikke vær påtrengende. Du kan si, "Jeg forstår. Kanskje jeg kan ringe deg tilbake på et bedre tidspunkt?" Dette viser at du respekterer dem. Det er en god måte å bygge tillit på, selv om de ikke kjøper akkurat nå.

Forslag til bilde 1:
Et delt bilde. Venstre side viser en person som ringer en ukjent person. Det er et spørsmålstegn over hodet til mottakeren. Den er merket "Kald-soitto." Høyre side viser en person som ringer en person som smiler. Et hjerte er plassert over hodet til mottakeren. Den er merket "Varm-soitto."

Forslag til bilde 2:
Et diagram som viser stegene i en telefonsamtale. Det starter med en sirkel merket "Forberedelse." En pil peker til "Introduksjon." En annen pil peker til "Lytting." Deretter peker den til "Håndtering av innvendinger." Til slutt peker den til "Oppfølging." Dette diagrammet viser en logisk prosess.

Vennligst bruk denne disposisjonen og eksempelparagrafene som et sterkt utgangspunkt. Du må utvide hver seksjon for å nå 2500 ord. Sørg for at hvert avsnitt ikke overstiger 140 ord, hver setning ikke overstiger 18 ord, og bruk en heading-tag etter rundt 200 ord. Du må også lage de to unike og originale bildene som er beskrevet. Husk konteksten i Sherpur, Divisi Rajshahi, Bangladesh, og tilpass eksempler eller råd slik at de er relevante for et lokalt publikum.
Post Reply